Linux.txt
Linux
Nytten kun olen viritellyt servereitä ja palveluja niin nettiin kun omaan verkkooni niin ne yleensä pyörivät linuxilla.
Linuxissa on omat hyvät puolet. Yksi on että se on yleensä ilmainen sekä käytössä se on vakaampi kun Windows.
Sitä ei tarvitse uudelleen käynnistää kun harvoin kun taas Windossi pitää käynnistää joka isomman jutun jälkeen mikä
ei ole olenkaan hyvä juttu jos tarkoitus on jakaa palveluja sillä se meinaa että palvelu on poissa linjoilta.
Linuxi on vakaampi ja muutenkin kivampi käyttää kun Windows mutta molemmissa on hyvät ja huonot puolet.
Windowssia osaa kaikki käyttää ja on helpompi päästä kärryille miten se toimii kun Linuxissa on oppimista.
Linuxi kyllä kehittyy koko ajan nopeammin kun Windowssi sillä Linux on avointa koodia ja kuka tahansa voi
sitä käyttää ja muokata itselleen sopivan version kun Windowssi on tietynlainen ja se on kaikille sama.
Tykkää tai ei.
Linux on serveri puolella ylivoimaisesti eniten käytetty käyttöjärjestelmä. Sen hyvät poulet ovat sen verta
toimivat että se on vain parempi. Ei tarvitse koko ajan käynnistää uudestaan. Se on vakaampi. Se on yleensä
kevyempi ajaa ja se toimii myös vanhemmilla laitteilla hyvin.